Vi skickar normalt din beställning inom 1–3 arbetsdagar. Du får ett spårningsnummer så snart din order lämnar vårt lager. Så fort ditt paket har lämnat vårt lager så når det oftast din dörr inom 1-2 arbetsdagar. Läs mer om våra leveranstider här.
Beställning & Leverans
Hur lång är leveranstiden?
Vad kostar frakten?
Frakten är gratis vid köp över 599 kr. För mindre ordrar tillkommer en fast avgift på 59 kr för ombudsleverans inom Sverige.
Kan jag ändra eller avbryta min order efter att den lagts?
Kontakta oss så snabbt som möjligt på order@väskkompaniet.se. Om din beställning ännu inte har hanterats (dvs. plockats, packats eller fått fraktetikett) kan den avbrytas/ändras kostnadsfritt.
När ordern är färdighanterad kan den tyvärr inte längre stoppas, men du har självklart fortfarande full ångerrätt i 30 dagar efter att du mottagit varan. Läs mer om vår leveranspolicy här.
Levererar ni utanför Sverige?
Just nu levererar vi endast inom Sverige, men vi jobbar på att utöka till fler länder inom kort.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Ej uthämtade paket debiteras med en avgift på 195 kr för att täcka våra frakt- och returkostnader. Läs mer om vår leveranspolicy här.
Produkter & Sortiment
Vilka typer av väskor säljer ni?
Vi erbjuder ett brett utbud av väskor för olika behov – allt från ryggsäckar och resväskor till handväskor och datorväskor från välkända varumärken. Kolla in vårt sortiment här.
Säljer ni originalprodukter från varumärkena?
Ja, vi är en auktoriserad återförsäljare och alla produkter vi säljer är 100 % äkta och kommer direkt från tillverkaren eller officiella distributörer.
Kan jag få mer information om ett specifikt varumärke eller produkt?
Självklart! Kontakta oss om du vill veta mer om material, funktioner eller jämföra olika modeller – vi hjälper dig gärna.
Hur ofta uppdaterar ni ert sortiment?
Vi får in nya produkter löpande, särskilt i samband med säsongsskiften och kollektionssläpp från våra samarbetande varumärken.
Jag hittar inte en viss modell – kan ni ta in den?
Vi kan ibland göra specialbeställningar från våra leverantörer. Hör av dig så undersöker vi möjligheten att ta in produkten du söker.
Returer & Reklamationer
Hur gör jag en retur?
Du har 30 dagars öppet köp. Kontakta oss på order@väskkompaniet.se så skickar vi returinstruktioner. Produkten ska vara oanvänd och i originalskick. Läs mer om hur du gör en retur här.
Kostar det att returnera en vara?
Returfrakten står du som kund för, men vi hjälper gärna till att boka en fraktsedel till ett reducerat pris. Du kan läsa mer om returer här.
Hur lång tid tar det att få pengarna tillbaka?
Återbetalning sker normalt inom 10 arbetsdagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Om du får vänta längre än så bör du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig kolla på ärendet.
Vad gör jag om min väska är skadad eller felaktig?
Vi beklagar verkligen! Skicka bilder och beskrivning till order@väskkompaniet.se så löser vi det snabbt.
Kan jag byta till en annan modell eller färg?
Ja, men vi hanterar det som en retur + ny beställning. Hör gärna av dig så hjälper vi dig hitta rätt alternativ. Du kan läsa mer om byten/returer här.